Reklama




dpdf

Darmowe Programy Dla Firm - numer 2(3)/2008



Darmowe Programy Dla Firm - numer 1(2)/2008



Darmowe Programy Dla Firm - numer 1/2007

linki

Darmowe Programy Dla Firm - numer 1

vtiger CRM

vtiger CRM

Rozwój firmy jest zjawiskiem bardzo pozytywnym, pociąga jednak za sobą pewne konsekwencje: wzrost liczby klientów i zamówień sprawia, że wprowadzenie jednolitego systemu zarządzania relacjami z klientami (CRM) staje się koniecznością. W numerze pisma opisujemy, jak rozpocząć pracę z najpotężniejszą platformą CRM na licencji Open Source, znaną jako vtiger CRM.

Vtiger CRM jest potężnym narzędziem, które pomoże zorganizować pracę każdej firmy. Choć przyda się również osobom prowadzącym samodzielnie działalność gospodarczą, to jednak pełne możliwości systemu ujawniają się dopiero w pracy grupowej. Mamy nadzieję, że dzięki naszemu opisowi Czytelnik z powodzeniem zainstaluje i skonfiguruje aplikację, po czym podejmie właściwą decyzję odnośnie jej wykorzystania w codziennej pracy.

Adaptive Planning

Adaptive Planning

Bez względu na rozmiar firmy, planowanie finansowe ma fundamentalne znaczenie. Wielu menedżerów korzysta w tym celu z łączonych arkuszy kalkulacyjnych. Adaptive Planning pozwala pójść dalej, znacznie upraszczając proces planowania.

Jest to aplikacja o dużych możliwościach, stanowiąca nieocenione narzędzie w rękach kompetentnego menedżera. Prostota obsługi, możliwość pracy grupowej, wersjonowanie, rozbudowany mechanizm relacyjny – mamy nadzieję, że zalety te zachęcą Czytelników do wypróbowania Adaptive Planning w planowaniu finansowym swojej firmy.

ERP5

ERP5

Zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa (Enterprise Resource Planning, ERP) tradycyjnie kojarzone jest z ogromnymi systemami, obejmującymi rozbudowaną funkcjonalność i kosztującymi krocie. Otwarte oprogramowanie ERP udowadnia, że istnieje pokaźny rynek na rozwiązania ERP w firmach średniej wielkości.

Jak podaje magazyn CIO, według badań Gartner Research 12% firm korzystających z rozwiązań Open Source używa otwartych systemów ERP, zaś 14% planuje ich wdrożenie w ciągu najbliższych 12 miesięcy (dane z lutego 2007) [1].

Na płycie dołączonej do bieżącego numeru DPDF znajdziemy pełną wersję darmowego i otwartego systemu ERP5 w wersji live, tzn. uruchamianej bezpośrednio z płyty DVD. Płyta live pozwala zapoznać się z funkcjonalnością systemu bez konieczności przeprowadzania złożonej instalacji na dysku twardym komputera.

Onepoint Project

Onepoint Project

Onepoint Project to znakomita aplikacja do zarządzania projektami. W wersji Basic może służyć menedżerowi projektu do kontroli prostych zadań, zaś w wersji Open pozwala na grupową prace przy projekcie, zdejmując z menedżera balast żmudnego dokumentowania każdego fragmentu. Onepoint Project można polecić każdemu menedżerowi, który szuka potężnego, a równocześnie prostego w obsłudze narzędzia wspomagającego zarządzanie projektami.

Na płycie DVD dołączonej do bieżącego numeru DPDF znajdziemy dwie pierwsze wersje (Open i Basic) Onepoint Project w katalogu opproject.

Zen Cart

Zen Cart

Założenie firmowego sklepu internetowego nie jest skomplikowane. Choć na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań, z których niektóre słono kosztują, możemy skorzystać z darmowego Zen Carta, który powinien z nawiązką spełnić wszystkie nasze oczekiwania.

Sklep internetowy w przypadku firmy zajmującej się sprzedażą, czy to detaliczną czy hurtową, jest dziś właściwie standardem. Sprzedają w ten sposób i mali i wielcy, zaś przez Internet można dziś kupić niemal wszystko. Dzięki rozwiązaniom Open Source mamy możliwość sami założyć sklep internetowy, bez konieczności ponoszenia opłat abonamentowych czy licencyjnych; wystarczy wykupić hosting u dostawcy usług internetowych.

Kiedy mówimy o sklepach internetowych Open Source, na myśl przychodzi głównie powszechnie używany pakiet osCommerce. Tymczasem istnieje znacznie lepsze rozwiązanie, pobawione niedociągnięć, na które skarżą się użytkownicy osCommerce: jest nim Zen Cart. Ta znakomita aplikacja pozwoli nam szybko uruchomić własny sklep i dostosować go do swoich wymagań.

Nuxeo 5

Nuxeo 5

Zarządzanie dokumentami jest nierozerwalnie związane z zarządzaniem wiedzą; dzięki właściwej organizacji procesów zarządzania dokumentami możemy zebrać w jednym miejscu wszystkie niematerialne zasoby fi rmy.

Według definicji, zarządzanie dokumentami w przedsiębiorstwie (Enterprise Content Management, ECM) to zbiór technologii pozwalających pozyskiwać, zarządzać, przechowywać i udostępniać dokumenty związane z procesami zachodzącymi w przedsiębiorstwie. Praktycznie rzecz biorąc każdy dokument, który jest wykorzystywany w pracy firmy, powinien znaleźć się w systemie ECM, choć oczywiście nie każdy dokument przejdzie przez taki sam proces.

Systemy zarządzania dokumentami powinny dostarczyć wszystkich narzędzi niezbędnych w procesie tworzenia dokumentów, wprowadzania poprawek, katalogowania, wersjonowania itd. Jak więc widzimy, złożoność systemów ECM sprawia, że nadają się one przede wszystkim do tych instytucji, które przetwarzają duże ilości dokumentów. Jeśli nasza firma generuje ich niewielką ilość, być może wystarczy przechowywać je w określonym miejscu, okresowo indeksowanym.

Warto jednak rozważyć wykorzystanie systemu ECM nawet w przypadku mniejszej firmy, ponieważ pozwalają one w łatwy sposób zgromadzić je w jednej bazie danych, przy zachowaniu odpowiednich praw dostępu i możliwości wyszukiwania.

Sunbird

Sunbird

Niewłaściwe zarządzanie czasem to problem, z którym borykać się muszą nie tylko osoby prowadzące działalność gospodarczą. Możemy jednak sobie pomóc używając aplikacji, która pomoże nam zrealizować ustalony wcześniej plan dnia.